top of page

דגשים לבניית אתרים שגוגל יאהב


אחת המטרות שלנו לבניית אתר עסקי היא הפצה של התכנים שלו אתל לקוחות פוטנציאלים וקבלת לידים ואולי אפילו מכירות. הדרך לכל הטוב הזה עוברת דרך גוגל.

הדירוג של האתר שניצור בדף תוצאות החיפוש יכריע בין הצלחה לכישלון: דירוגים גבוהים ייצרו ניראות ותנועת גולשים, דירוגים נמוכים יהפכו את האתר שלנו למדבר וירטואלי. תהליך שיפור התוצאות נקרא קידום אתרים בגוגל. בשביל שגוגל יאהב וידרג את האתר שלנו במקומות גבוהים, חשוב כבר בשלב הבניה של האתר לדאוג שהוא נעשה כמו שצריך ומתאים לקידום בגוגל. במאמר הזה נעבור על איך לעשות זאת כמו שצריך. אחת המערכות הפופולאריות בעולם לבניית אתרים היא וויקס – והיא ישראלית, משלנו.

סקר שוק ומסמך אפיון

אחד המפתחות להצלחה של אתר הוא במיקוד שלו לתחומים רווחיים לנו כעסק. לפני הקמת אתר אנחנו נצטרך לעשות סקר שוק מקיף בו נברר למי מיועד האתר ואילו שירותים או מוצרים אנחנו נרמה לקדם בו. מכאן כמובן נגזר כל התוכן והמבנה של האתר. השלב הבא בתכנון הוא יצירת מסמך אפיון מקיף שאיתו ניגש לשלב העיצוב והבניה. מסמך האיפיון נכתב בשפה מקצועית ועובר על כל הסעיפים הנחוצים בכדי לאפיין את האתר. זהו שלב קריטי וחשוב שיעשה על ידי מי שיש לו נסיון בדבר.

מיקוד תוכן

בניית אתר מאופיינת ביצירת תוכן רב. חשוב מאד לא להתפזר וליצור תוכן שהוא ממוקד ולפי מסמך האפיון שלנו. תכנים לא ממוקדים יהיו בזבוז של זמן עבודה, יסרבלו את האתר ולעיתים אף עלולים לפגוע בדירוג שלו בתוצאות החיפוש בגוגל.

תוכן מעולה

אחד הפרמטרים העיקריים לקידום אורגני של אתרים בגוגל הוא התוכן. גוגל אוהב אתרים שיש בהם תוכן טוב. איך נדע מהו תוכן טוב? ובכן, ראשית זהו תוכן מקורי. אל תשתמשו בתוכן מועתק ממקום אחר. תוכן מקורי מעיד על כך שיש לכם מה להגיד בתחומכם ועוזר לקבע את הסמכותיות שלכם כאתר. תוכן טוב יהיה תוכן שיתן הרבה ערך לגולשים שלכם. זה יהיה תוכן שכתוב בשפה קולחת, לא גבוהה מידי אבל גם ללא שגיאות קריטיות. תוכן טוב יהיה כזה שיקיף את הנושא על כל שלל ההיבטים שלו. זה יבטיח שהגולשים ישארו באתר שלכם ולא יאלצו לחפש השלמות מידע במקומות אחרים. בתמורה, תזכו לדירוג גבוה במנוע החיפוש מה שיביא אליכם עוד ועוד גולשים.

תוכן מעולה זה אומר גם שימוש בתמונות איכותיות. במידה ואין לכם כאלו, תוכלו להשיג יופי של תמונות מתוך מאגר תמונות מקצועי שבו ניתן לרכוש (בחלקם אף ניתן למצוא תמונות בחינם) תמונות איכותיות.

אחסון טוב

כאשר אתם בונים אתר, אתם חייבים לאכסן אותו באכסון ראוי. חשוב לבחור בחברה עם נסיון שיודעת לתת שירות מעולה ותמיכה בעת הצורך. אם אתם צופים תנועה רבה לאתר, השתמשו בשרתי יעודיים כבר מההתחלה. קחו איכסון שכולל גם פתרונות VPN וכזה שתומך בפרוטוקול HTTP2

מהירות טעינה

מהירות טעינה היא אחד הגורמים הקריטים לדירוגים טובים בגוגל. מהירות איטית יוצרת שיעורי נטישה גבוהים וגם ענישה וירידה בדירוגים. בנו אתר שכבר מההתחלה נטען כמו שצריך. דאגו להעלות תמונות לאחר שביצעתם להן אופטימיזציה. שימו לב שהעמודים שלכם לא מייצרים כל מיני פעולות רקע שגוזלות מהירות טעינה. השתמשו בטכנולוגיות כמו אחסון מקומי של דפים ואחרות בכדי להשיג זמני טעינה משופרים.

ניווט מפת אתר

דאגו לאת

ר שיהיה ברור מבחינת ניווט. זאת משיגים בשתי דרכים. מבחינת הגולש, מדובר בעיקר בתפריטים ברורים ונוחים בהם הנושאים מסודרים בצורה הגיונית. ככל שהנושא חשוב יותר הוא יופיע במעלה התפריט. מבחינת הזחלן של גוגל, דאגו ליצירת מפת אתר מסודרת. זה יעזור לגוגל להבין באופן נוח ומהיר את ההיררכיה של האתר שלכם ויעזור לכם להתברג במקומות טובים בחיפושים השונים.

שילוב של סרטונים

סרטונים מהווים תוכן מצויין. אנשים אוהבים לצפות בהם, הם מצליחים להעביר הרבה מידע וגם להיות מבדרים לפעמים. שילוב של סרטונים בעמוד יעלו את זמן השהיה הממוצע של הגולש. זה אחד הגורמים שגוגל בוחן ולפיו הוא מחליט אם זהו עמוד מעניין או פחות. מחקרים מראים ששילוב סרטונים משפיע באופן ישר על תוצאות החיפוש וגוגל אף הצהירו על כך באופן רשמי.

גרפיקה וחוויית משתמש

אחד הגורמים המשמעותיים לכך שגולשים ישארו באתר שלכם זו חוויית המשתמש בו. זוהי החוויה שנוצרת כתוצאה מגלישה ברורה והרגשה כללית של שהיה במקום אסתטי ומזמין. ערכו מבחן חוויית משתמש לאתר שלכם. אותו תערכו על ידי בעל מקצוע שידע כיצד לשפר את הדפים השונים מבחינת מיקומי תוכן, מיקום וסוג תמונות ואפילו התאמת צבעים נכונה.

התאמה לניידים

יותר ויותר מנפח החיפוש נעשה דרך מכשירים ניידים שונים, החל מטלפונים חכמים וכל בטאבלטים בכל מיני גדלים. גוגל אף הכריזו על מעבר של חלק מהדירוגים להיות לפי האתר הנייד. זה אומר שההתייחסות לאתר ה'עיקרי' תהיה לזה המותאם לניידים כאשר הגרסה לנייחים תיחשב הגרסה המשנית. זהו כמובן תהליך שהחל באתרים באנגלית ושפות אחרות ויגיע לאט לאט גם לאתרים בעברית. בכל אופן, ההתאמה לניידים של האתר שלכם חייבת להיות מושלמת הן מבחינת הגרפיקה והן מבחינת התכנים הכתובים השונים.

רשתות חברתיות

חלק חשוב מהקידום של התכנים השונים באתר שלנו יעשה דרך שיתופים שונים ברשתות חברתיות: פייסבוק, איסטגרם, לינקדאין וכו'. חשוב מאד לוודא שכבר בזמן הקמת האתר אנחנו משלבים באופן נכון את אפשרויות השיתוף והתגובה בהתאם לתכנים השונים. תנו לדבר מחשבה כבר בתכנון. לעיתים סיגנלים שמגיעים מרשתות חברתיות יכולים להשפיע מאד לטובה על חוויית משתמש וקבלה של התכנים השונים על ידי הגולשים. זכרו שיש גם דבר כזה שנקרא יותר מידי מבחינת שילוב של רשתות חברתיות באתר, לא כל תוכן צריך כפתור לייק לידו...


פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש תגיות
No tags yet.
חפשו אותנו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page